ការ​ឲ្យ​តម្លៃ​គ្រូបង្រៀន​ គឺជា​ការ​លើក​កម្ពស់​ស្ថានភាព​របស់​ពួកគេ

អបអរសាទរ​ទិវា​គ្រូបង្រៀន​ពិភពលោក​ថ្ងៃ​ទី ​៩ ខែ​តុលា ឆ្នាំ ២០១៦។ ឯកឧត្តម​បណ្ឌិត​ ហង់ ជួនណារ៉ុន រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា​លោកស្រី Anne LEMAISTRE តំណាង​អង្គការ UNESCO ​ប្រចាំ​ប្រទេស​កម្ពុជា​។
ជា​រៀងរាល់​ឆ្នាំ​ទិវា​គ្រូបង្រៀន​ពិភពលោក​ត្រូវ​បាន​ប្រារព្ធ​ឡើង​ដើម្បី​ទទួល​ស្គាល់​នូវ​សារៈសំខាន់​របស់​គ្រូបង្រៀន​ដែល​បាន​ជួយ​ដល់​ការ​សិក្សា​រៀនសូត្រ​របស់​សិស្ស។
ទិវា​គ្រូបង្រៀន​គឺជា​ទិវា​មួយ​ដើម្បី​រំឭក​​នូវ​គុណូបការៈ​ដែល​គ្រូបង្រៀន​បាន​លះបង់​ទាំង​ពេលវេលា​ និង​​កម្លាំង​កាយ​ចិត្ត​ដើម្បី​ជួយ​យើង​ទាំង​អស់​គ្នា​ឱ្យ​ក្លាយ​ជា​​មនុស្ស​ល្អ​ និង​ពលរដ្ឋ​ល្អ។
ទិវា​គ្រូបង្រៀន​គឺជា​ឱកាស​ប្រកប​ដោយ​អត្ថន័យ​ខ្លឹមសារ​មួយ​ដែល​យើង​ទាំងអស់​គ្នា​ត្រូវ​សម្តែង​ការ​គោរព​ថ្លែង​អំណរគុណ និង​​កតញ្ញូតាធម៌​ចំពោះ​ការ​លះបង់​របស់​គ្រូបង្រៀន​ក៏​ដូចជា​គាំទ្រ​ឱ្យ​ពួកគាត់​បន្ត​នូវ​ការ​ចែករំលែក​ចំណេះដឹង​ និង​ជំនាញ​សម្រាប់​ការ​កសាង​សង្គម​មួយ​ឱ្យ​កាន់​តែ​ប្រសើរ​ឡើង។
គ្រូបង្រៀន​គឺជា​ឆ្អឹង​ខ្នង​នៃ​គុណភាព​អប់រំ និង​ជា​មូលដ្ឋាន​គ្រឹះ​នៃ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ធនធាន​មនុស្ស។ ការ​អប់រំ​ប្រកប​ដោយ​គុណភាព​ត្រូវ​ចាប់ផ្តើម​ពី​គ្រូបង្រៀន​​ល្អ។ ដើម្បី​ជា​ការ​ទទួល​ស្គាល់​នូវ​តួនាទី​ដ៏សំខាន់​របស់​គ្រូបង្រៀន​ក្នុង​ការ​កែលម្អ​គុណភាព​អប់រំ ឆ្នាំ​នេះ​ទិវា​គ្រូ​បង្រៀន​ពិភពលោក​ត្រូវ​បាន​រៀបចំ​ឡើង​​ក្រោម​ប្រធាន​បទ “ការ​ឲ្យ​តម្លៃ​គ្រូបង្រៀន​គឺជា​ការ​លើក​កម្ពស់​​ស្ថានភាព​របស់​ពួកគាត់”។
យើង​សង្ឃឹម​យ៉ាង​មុតមាំ​ថា​ទិវា​នេះ​នឹង​ជំរុញ​ឱ្យ​មាន​ការ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ចំពោះ​សារៈសំខាន់​នៃ​ការ​គាំទ្រ​គុណវុឌ្ឍិ​គ្រូបង្រៀន លើក​កម្ពស់​វិជ្ជាជីវៈ​នៃ​ការ​បង្រៀន និង​លើក​ស្ទួយ​ស្ថានភាព​របស់​ពួកគាត់​ដើម្បី​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ពី​តួនាទី​ដ៏សំខាន់​របស់​ពួកគាត់​ក្នុង​ការ​កសាង​ធនធាន​​មនុស្ស។
ប្រធានបទ​នេះ​ក៏​មាន​​គោល​បំណង​លើក​ឡើង​នូវ​របៀបវារៈ​ថ្មី​សម្រាប់​ការ​អប់រំ​ឆ្នាំ​ ២០៣០ នៃ​គោលដៅ​អភិវឌ្ឍន៍​ប្រកប​​ដោយ​ចីរភាព​ដែល​សំដៅ​ទៅ​រក​ការ​កសាង​ការ​អប់រំ​ប្រកប​ដោយ​គុណភាព​ដែល​មាន​លក្ខណៈ​បរិយាប័ន្ន និង​សមធម៌​ព្រម​ទាំង​​កាលានុវត្តភាព​នៃ​ការ​រៀនសូត្រ​​ពេញ​មួយ​ជីវិត​សម្រាប់​ទាំងអស់​គ្នា​។
នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កំពុង​អភិវឌ្ឍន៍​ដូចជា​ប្រទេស​កម្ពុជា​ការ​បង្កើន​ចំនួន​គ្រូ​ដែល​មាន​គុណវុឌ្ឍិ​ខ្ពស់​ឱ្យ​បាន​ច្រើន​តាមរយៈ​ការ​កែលម្អ​ការ​បណ្តុះបណ្តាល​គ្រូ​គឺជា​មាគ៌ា​មួយ​ក្នុង​ការ​សម្រេច​គោលដៅ​អភិវឌ្ឍន៍​ប្រកប​ដោយ​ចីរភាព​ទី​ ៤ ​ដែល​ទាក់ទង​នឹង​ការ​អប់រំ។ មាន​វឌ្ឍនភាព​គួរ​ឱ្យ​កត់សម្គាល់​ចំពោះ​ការ​ផ្តល់​គ្រូបង្រៀន​ដែល​មាន​គុណវុឌ្ឍិ​នៅ​ទូទាំង​ពិភពលោក។
របាយការណ៍​ត្រួតពិនិត្យ​​ការ​អប់រំ​ជា​សកល​របស់​អង្គការ​ UNESCO ឆ្នាំ​ ២០១៦ បង្ហាញ​ថា​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០១៤ គ្រូបង្រៀន​ដែល​មាន​លក្ខណ​សម្បត្តិ​ស្រប​តាម​តម្រូវ​ការ​គុណវុឌ្ឍិ​​អប្បបរមា​សម្រាប់​បង្រៀន​នៅ​​កម្រិត​មត្តេយ្យ​សិក្សា​មាន​ចំនួន​ ៨២% នៅ​កម្រិត​បឋម​សិក្សា​មាន​ចំនួន​ ៩៣% និង​នៅ​កម្រិត​មធ្យម​សិក្សា​មាន​ចំនួន​ ៩១%។ ទោះ​ជា​ដូច្នេះ​ក៏​ដោយ​គ្រូបង្រៀន​ដែល​មាន​សមត្ថភាព​នៅ​តែ​មាន​ចំនួន​មិន​គ្រប់គ្រាន់​នៅ​ឡើយ​ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​ថ្នាក់​រៀន​ជាច្រើន​មាន​សិស្ស​ច្រើន​កកកុញ​នៅ​ក្នុង​​បណ្តា​​ប្រទេស​ក្រីក្រ​បំផុត​។
វិទ្យាស្ថាន​ស្ថិតិ​របស់​អង្គការ UNESCO បាន​ប៉ាន់​ប្រមាណ​ថា​ដើម្បី​សម្រេច​គោលដៅ​អភិវឌ្ឍន៍​ប្រកប​ដោយ​ចីរភាព​ទី ៤ នៅ​ត្រឹម​ឆ្នាំ​ ២០៣០ ប្រទេស​​​ទាំងអស់​ត្រូវ​ជ្រើសរើស​គ្រូបង្រៀន​ចំនួន​ ៦៨,៨ ​លាន​នាក់​ដោយ​រាប់​​បញ្ចូល​ទាំង​គ្រូបង្រៀន​កម្រិត​បឋមសិក្សា​ចំនួន​ ២៤,៤ ​លាន​នាក់​ និង​គ្រូបង្រៀន​កម្រិត​មធ្យម​សិក្សា​ចំនួន​​ ៤៤,៤ ​​លាន​នាក់​ដើម្បី​ផ្តល់​នូវ​ការ​អប់រំ​កម្រិត​បឋមសិក្សា និង​មធ្យមសិក្សា​សម្រាប់​កុមារ​គ្រប់​រូប។
ក្រៅពី​ការ​​ខ្វះ​គ្រូបង្រៀន​ការ​កំណត់​កម្រិត​គុណវុឌ្ឍិ​អប្បបរមា​របស់​គ្រូបង្រៀន​ខុសៗ​គ្នា​ពី​ប្រទេស​មួយ​ទៅ​ប្រទេស​មួយ​ទៀត​ព្រម​​ទាំង​ការ​បែងចែក​មិន​បាន​ត្រឹមត្រូវ​នូវ​ចំនួន​គ្រូបង្រៀន​ដែល​ទទួល​បាន​ការ​​បណ្តុះ​បណ្តាល​ល្អ​នៅ​តែ​មាន​ឥទ្ធិពល​ជា​អវិជ្ជមាន​ទៅ​លើ​គុណភាព​នៃ​ការ​អប់រំ។
ដោយ​ផ្អែក​​ លើ​ទិន្នន័យ​ស្តីពី​សូចនាករ​ជា​សកល​របស់​គ្រូបង្រៀន​ដែល​ទទួល​បាន​ការ​បណ្តុះបណ្តាល​ភ័ស្តុតាង​បង្ហាញ​ថា​គ្រូបង្រៀន​ជាច្រើន​ហាក់​ពុំ​ទាន់​បាន​ទទួល​ការ​បណ្តុះបណ្តាល​គ្រូ​ទៅ​តាម​កម្រិត​ស្តង់ដារ​អប្បបរមា​នៅ​ឡើយ​ទេ។
របាយការណ៍​នេះ​ក៏​បាន​បង្ហាញ​ដែរ​ថា​គ្រូបង្រៀន​ជាច្រើន​មាន​អារម្មណ៍​ថា​ពួកគាត់​មិន​ត្រូវ​បាន​គេ​ឱ្យ​តម្លៃ​ និង​ផ្តល់​​អំណាច​នៅ​ឡើយ​ទេ​ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​ទឹក​ចិត្ត​បំពេញ​ការងារ និង​ការ​បង្រៀន​របស់​ពួកគាត់​មាន​ការ​ថយ​ចុះ។ នេះ​គឺជា​​ការ​ប្រឈម​ដ៏ធំ​មួយ​ក្នុង​ការ​សម្រេច​បាន​នូវ​ការ​​អប់រំ​ប្រកប​ដោយ​គុណភាព​ដែល​មាន​លក្ខណៈ​បរិយាប័ន្ន​ និង​សមធម៌​ព្រម​ទាំង​សម្រេច​បាន​នូវ​លទ្ធផល​នៃ​ការ​សិក្សា​ប្រសើរ​ឡើង​​របស់​សិស្ស​ជាពិសេស​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ដែល​មាន​ប្រាក់​ចំណូល​​ទាប។
នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​មាន​ការ​រីកចម្រើន​គួរ​ឱ្យ​កត់សម្គាល់​ជាច្រើន​ក្នុង​វិស័យ​អប់រំ​ក្នុង​រយៈពេល​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​កន្លង​ទៅ​នេះ។
ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏ដោយ​ការ​ប្រឈម​នានា​នៅ​តែ​មាន​ដែល​ធ្វើឲ្យ​ប៉ះពាល់​ដល់​គុណភាព​នៃ​ការ​អប់រំ​ដែល​រាប់​បញ្ចូល​ទាំង​ការ​ខ្វះ​គ្រូបង្រៀន​ការ​ជ្រើសរើស​គ្រូបង្រៀន​ការ​ពង្រាយ​គ្រូ​ចេញ​ថ្មី និង​ការ​ពង្រាយ​គ្រូ​ឡើង​វិញ និង​គុណវុឌ្ឍិ​គ្រូបង្រៀន។
ការ​ខ្វះ​គ្រូបង្រៀន​រួមផ្សំ​នឹង​ការ​ពង្រាយ​គ្រូ​ចេញ​ថ្មី និង​ការ​ពង្រាយ​គ្រូ​ឡើង​វិញ​មិន​បាន​ស្មើ​គ្នា​នៅ​មិន​ទាន់​ឆ្លើយតប​ទៅ​តាម​តម្រូវការ​ជាក់ស្តែង​របស់​សាលារៀន​នៅ​ឡើយ​ទេ​ហើយ​ធ្វើ​ឱ្យ​ការ​ខ្វះខាត​គ្រូបង្រៀន​នៅ​តាម​សាលារៀន​មួយ​ចំនួន​កាន់​តែ​មាន​ភាព​ធ្ងន់ធ្ងរ​ឡើង។
ទាក់ទង​នឹង​គុណវុឌ្ឍិ​គ្រូបង្រៀន​របាយការណ៍​ថ្មី​មួយ​ស្តីពី​ការ​វិភាគ​លើ​វិស័យ​អប់រំ​ (Rapid Education Sector Analysis) ដែល​រៀបចំ​ឡើង​ដោយ ​UNESCO-IIEP បាន​បង្ហាញ​ថា​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០១៥ បុគ្គលិក​ដែល​បម្រើ​ការងារ​នៅ​កម្រិត​អប់រំ​បឋមសិក្សា​ចំនួន​​ ៣៤% ​មាន​កម្រិត​វប្បធម៌​ត្រឹម​ថ្នាក់​ចុង​ក្រោយ​ (ថ្នាក់​ទី ៩) នៃ​កម្រិត​អប់រំ​មធ្យម​សិក្សា​បឋម​ភូមិ​នៅ​ឡើយ​។ របាយការណ៍​ក៏​បង្ហាញ​ដែរ​ថា​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០១៣ បុគ្គលិក​ដែល​បម្រើ​ការងារ​នៅ​ថ្នាក់​មធ្យមសិក្សា​បឋម​ភូមិ​ចំនួន​ ៦៩% និង​​នៅ​កម្រិត​មធ្យម​សិក្សា​ទុតិយភូមិ​ចំនួន​ ៣៩% មាន​កម្រិត​វប្បធម៌​ត្រឹម​វិញ្ញាបនបត្រ​មធ្យមសិក្សា​ទុតិយភូមិ​ប៉ុណ្ណោះ​។
កំណែ​ទម្រង់​ដែល​ក្រសួង​អប់រំ យុវជន​ និង​កីឡា​អនុវត្ត​កន្លង​មក​បាន​ចាត់​ទុក​គ្រូបង្រៀន​​ជា​ចំណុច​ស្នូល​នៃ​ការ​កែលម្អ​គុណភាព​អប់រំ។ យើង​សង្កេត​ឃើញ​មាន​វឌ្ឍនភាព​មួយ​ចំនួន​ទាក់ទង​នឹង​កំណែ​ទម្រង់​គ្រូបង្រៀន​ទាំង​កម្រិត​គោល​នយោបាយ​ និង​ការ​អនុវត្ត​ជាក់ស្តែង។
នៅ​កម្រិត​គោល​នយោបាយ​បន្ទាប់​ពី​អនុម័ត​គោល​នយោបាយ​គ្រូ​បង្រៀន​នៅ​ក្នុង​ខែ​ឧសភា​ឆ្នាំ​ ២០១៣ រួច​មក“ផែនការ​សកម្មភាព​គោលនយោបាយ​ស្តីពី​គ្រូបង្រៀន​ (TPAP)” ​ដ៏​សំខាន់​មួយ​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង​​ដោយ​មាន​ការ​ចូលរួម​ពី​ក្រសួង​ពាក់ព័ន្ធ​ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍ និង​សង្គម​ស៊ីវិល​ដើម្បី​បង្ហាញ​ទិសដៅ​ច្បាស់លាស់​មួយ​សម្រាប់​កំណែ​​ទម្រង់ និង​ការ​អនុវត្ត​ជា​លក្ខណៈ​ប្រព័ន្ធ។
TPAP មិន​ត្រឹម​តែ​មាន​គោលបំណង​លើក​កម្ពស់​គុណវុឌ្ឍិ​គ្រូបង្រៀន​តាមរយៈ​កម្មវិធី​បណ្តុះបណ្តាល​គរុកោសល្យ​ និង​វិក្រឹត្យការ​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ​ប៉ុន្តែ​ថែម​ទាំង​រៀបចំ​គន្លង​អាជីព​គ្រូបង្រៀន និង​ការ​អភិវឌ្ឍ​វិជ្ជាជីវៈ​ដែល​ជា​យន្តការ​លើក​ទឹកចិត្ត​សម្រាប់​លើក​កម្ពស់​ស្នាដៃ​បំពេញ​ការងារ​របស់​ពួកគាត់ និង​កុំ​ឱ្យ​ពួកគាត់​ចាកចេញ​ពី​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​។
តាមរយៈ​កំណែ​ទម្រង់​នៅ​ក្នុង​វិស័យ​អប់រំ​ដូចជា​កំណែ​ទម្រង់​ការ​ប្រឡង អធិការ​កិច្ច​សាលារៀន ផែនការ​សកម្មភាព​គោលនយោបាយ​ស្តីពី​គ្រូបង្រៀន និង​ការ​ដំឡើង​ប្រាក់បៀវត្សរ៍​ប្រចាំ​ខែ​អប្បបរមា​របស់​គ្រូបង្រៀន​ដល់​ ៨០០ ៥០០ ​រៀល​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០១៦ និង​ជិត​ ១ ​លាន​រៀល​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០១៧ ធ្វើឱ្យ​គុណ​តម្លៃ​ និង​ទឹក​ចិត្ត​បំពេញ​ការងារ​របស់​គ្រូបង្រៀន​មាន​ភាព​ប្រសើរ​ឡើង​ដែល​នេះ​គឺជា​កត្តា​ជួយ​ជំរុញ​ទៅ​រក​ការ​សម្រេច​បាន​នូវ​ការ​អប់រំ​ដែល​មាន​គុណភាព​ប្រកប​ដោយ​បរិយាប័ន្ន និង​សមធម៌ និង​លទ្ធផល​រៀនសូត្រ​របស់​សិស្ស​បាន​ប្រសើរ​ឡើង។
ក្នុង​ការ​ឱ្យ​​តម្លៃ​ទៅ​លើ​តួនាទី​ដ៏សំខាន់​របស់​គ្រូបង្រៀន​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​បាន​ជ្រើស​យក​ប្រធានបទ​ថ្នាក់​ជាតិ​សម្រាប់​ប្រារព្ធ​ទិវា​គ្រូបង្រៀន​ពិភពលោក​ថា “គ្រូបង្រៀន​គឺជា​អ្នក​សម្រួច​អនាគត​របស់​​សិស្ស”។
សម្តេច​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​បាន​ទទួល​ស្គាល់ និង​​បញ្ជាក់​ថា“យើង​ត្រូវ​តែ​ចងចាំ​នូវ​ឧបការគុណ និង​ការ​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​របស់​លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ​ទាំងអស់​ដែល​បាន​ប្រឹងប្រែង​អប់រំ​បណ្តុះបណ្តាល​ក្មួយៗ​រហូត​​មាន​ចំណេះដឹង​ខ្ពង់ខ្ពស់​ជ្រៅជ្រះ​”។
ក្រសួង​​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា រៀបចំ​ព្រឹត្តិការណ៍​នេះ​ឡើង​ដោយ​សហការ​ជាមួយ​​អង្គការ​ UNESCO ដៃគូ​អភិវឌ្ឍ​ផ្សេងៗ​ទៀត​សង្គម​ស៊ីវិល និង​វិស័យ​ឯកជន​នៅ​ថ្ងៃ​ទី ៩ ខែ​តុលា ឆ្នាំ​ ២០១៦ ដើម្បី​សម្តែង​នូវ​ការ​ដឹងគុណ​ចំពោះ​លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ​ដែល​បាន​រួម​ចំណែក​យ៉ាង​ធំធេង​ដល់​សង្គម​ជាតិ​ទាំង​មូល​។
ឆ្លៀត​ឱកាស​​នេះ​ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា និង​អង្គការ​ UNESCO សូម​អំពាវនាវ​ឱ្យ​មាន​ការ​គាំទ្រ​បន្ត​ទៀត​ពី​សំណាក់​សហគមន៍​ជាតិ អន្តរជាតិ និង​វិស័យ​ឯកជន​ដើម្បី​បញ្ចប់ និង​សម្រេច​ឱ្យ​បាន​នូវ​ការ​អនុវត្ត​ឯកសារ​គោល​នយោបាយ​​នានា​ដូចជា​ស្តង់ដារ​គ្រឹះស្ថាន​អប់រំ​គ្រូបង្រៀន​ គន្លង​អាជីព​គ្រូបង្រៀន​ ការ​អភិវឌ្ឍ​វិជ្ជាជីវៈ​គ្រូបង្រៀន និង​ប្រព័ន្ធ​នៃ​ការ​ផ្តល់​រង្វាន់​លើក​ទឹកចិត្ត​គ្រូបង្រៀន​ដើម្បី​គាំទ្រ​ដល់​ការ​​អនុវត្ត​ TPAP ព្រម​ទាំង​លើក​កម្ពស់​សមត្ថភាព​ និង​ស្ថានភាព​របស់​គ្រូបង្រៀន​ឱ្យ​ពួកគាត់​បន្ត​អាជីព​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ និង​ធ្វើឱ្យ​អាជីព​គ្រូបង្រៀន​កាន់​តែ​មាន​ភាព​ទាក់ទាញ​ឡើង។
ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ការ​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​នេះ​អង្គការ UNESCO សូម​បញ្ជាក់​នូវ​ការ​គាំទ្រ​ជា​បន្ត​ទៅ​ទៀត​របស់​ខ្លួន​ក្នុង​ការ​អនុវត្ត​ជាក់ស្តែង​នូវ​សកម្មភាព​នៅ​ក្នុង TPAP តាមរយៈ​ការ​គាំទ្រ​សាកលវិទ្យាល័យ​​ភូមិន្ទ​ភ្នំពេញ​ដើម្បី​អនុវត្ត​សាកល្បង​នូវ​ការ​បណ្តុះ​បណ្តាល​គ្រូ​ដែល​មាន​លក្ខណៈ​ច្នៃ​ប្រឌិត​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា (Cambodian Innovative Teacher Education) ពោល​គឺ​ការ​បណ្តុះបណ្តាល​គរុកោសល្យ​សម្រាប់​គ្រូបង្រៀន (បរិញ្ញាបត្រ+១) សម្រាប់​ថ្នាក់​មធ្យម​សិក្សា​បឋមភូមិ​ដើម្បី​បង្ហាញ​ពី​សមត្ថភាព​របស់​សាកល​វិទ្យាល័យ​ភូមិន្ទ​ភ្នំពេញ​ក្នុង​ការ​ក្លាយ​ជា​ស្ថាប័ន​ផ្តល់​ការ​អប់រំ​ដល់​គ្រូបង្រៀន​ដ៏រឹងមាំ​មួយ។
អង្គការ​ UNESCO ក៏​កំពុង​រិះរក​មធ្យោបាយ​ផ្សេងៗ​ទៀត​ដើម្បី​លើក​កម្ពស់​សមត្ថភាព​គ្រូបង្រៀន​ដែល​មាន​វិញ្ញាបនបត្រ​កម្រិត​ ៩+២ ​ឱ្យ​ស្មើ​នឹង​កម្រិត​បរិញ្ញាបត្រ។
ក្រសួង​អប់រំ​យុវជន​​ និង​កីឡា​ និង​អង្គការ​ UNESCO ត្រៀម​ខ្លួន​រួច​ជាស្រេច​ក្នុង​ការ​ធ្វើការ​ជាមួយ​ដៃគូ​ផ្សេង​ទៀត​ដើម្បី​ផ្តល់​ការ​គាំទ្រ​ដល់​គ្រូបង្រៀន​នៅ​គ្រប់​ផ្នែក​ទាំងអស់ (ពោល​គឺ​ដើម្បី​ឱ្យ​ពួកគាត់​ទទួល​បាន​ការ​បណ្តុះបណ្តាល​គ្រប់គ្រាន់​មាន​គុណវុឌ្ឍិ​វិជ្ជាជីវៈ មាន​ការ​លើក​ទឹកចិត្ត មាន​សិទ្ធិ​អំណាច និង​មាន​ធនធាន​គ្រប់គ្រាន់) ដើម្បី​ធ្វើឱ្យ​ប្រាកដ​ថា​តម្រូវ​ការ​របស់​ពួកគាត់​សម្រាប់​គាំទ្រ​ដល់​​ការ​រៀនសូត្រ​របស់​សិស្ស​ត្រូវ​បាន​ឆ្លើយតប។
ទន្ទឹម​នឹង​នេះ​យើង​ក៏​សូម​សំណូមពរ​ដល់​​គ្រូបង្រៀន​ទាំងអស់​ស្វែងរក​ឱកាស​ដើម្បី​អភិវឌ្ឍ​សមត្ថភាព​របស់​ខ្លួន​តាមរយៈ​ការ​រៀនសូត្រ​ពេញ​មួយ​ជីវិត​ក្នុង​គោលបំណង​សម្រេច​ឱ្យ​បាន​នូវ​ជំនាញ​ដែល​គេ​ត្រូវការ​សម្រាប់​សតវត្សរ៍​ទី​ ២១៕
 
ប្រភព៖ ភ្នំពេញប៉ុស្ត៏
ការ​ឲ្យ​តម្លៃ​គ្រូបង្រៀន​ គឺជា​ការ​លើក​កម្ពស់​ស្ថានភាព​របស់​ពួកគេ ការ​ឲ្យ​តម្លៃ​គ្រូបង្រៀន​ គឺជា​ការ​លើក​កម្ពស់​ស្ថានភាព​របស់​ពួកគេ Reviewed by Unknown on October 12, 2016 Rating: 5

No comments:

Flickr Widget

Powered by Blogger.